woensdag 21 januari 2009

Hoogbegaafdheid: een probleem of een talent?

olaf
Als onze scholen nauwelijks opvang voorzien voor begaafde kinderen (of de bestaande opvang terugschroeven), betekent dat dan dat er geen begaafde kinderen zijn in onze scholen?
Als men op een school zonder screening van kinderen op hun begaafdheid denkt geen enkel hoogbegaafd kind te hebben, is dat dan ook zo?
Of is er gewoon niemand die kijkt?


Voor mij innoverend project werk ik rond preventie en remediëring bij anderstaligen en hoogbegaafden. Als je wat meer informatie wil verkrijgen is de site van hoogbegaafdvlaanderen zeer goed.

Deze website is gemaakt door ouders met hoogbegaafde kinderen. Hij is dus uitermate geschikt voor ouders met hoogbegaafden en leerkrachten die zulke kinderen in hun klas hebben.

Wat vind je zoal op deze website?
  • Algemene informatie over het begrip, het aantal, de ontwikkeling.
  • Uitleg over de herkenning van hoogbegaafdheid.
  • Uitleg over de opvoeding van hoogbegaafden.
  • Adressen waar je steeds terecht kan voor meer informatie.


1 opmerking:

veerle missault zei

Dag Sofie,

Volgend jaar sta ik voor het eerst in het eerste leerjaar. Je werkbundel van de herfst lijkt mij een hele leuke bundel. Zou je deze willen doormailen naar mij?
veerle.missault@vbsblankenberge.be