dinsdag 21 april 2009

Eerste lessen met het smartboard...


Gisteren heb ik voor de eerste keer gewerkt met het smartboard. Ik moest vervangen in het 4de leerjaar doordat de leerkracht lesvoorbereidingen van de eerstejaarsstudenten wou nakijken.
Ik had mijn laptop meegebracht naar de school om deze aan te sluiten op het smartboard.

Maar… wat had je nu verwacht? Dat het ging werken…?!
Neen hoor! Om een of andere reden werd op het smartboardscherm niet alles weergegeven en op het scherm van de laptop was nog veel minder zichtbaar. Ik kon ook helemaal niets openen...



Gelukkig kon ik dan toch een computer van de school gebruiken die dan wel zijn werk deed.
Ik heb ondertussen wel al wat smartboardlesjes gemaakt omdat ik in het 6de leerjaar ook heel de staegeperiode met een smartboard werk. Toch was ik benieuwd naar het echte uitproberen.
Ik heb een lesje wiskunde en wereldoriëntatie gegeven en hierbij heb ik telkens het smartboard gebruikt om uitleg te geven en klassikaal oefeningen te maken.
Al bij al is dit goed meegevallen! Ik had enkele sleepoefeningen en verstopoefeningen gemaakt. De kinderen vonden het erg fijn!

Ik ben toch blij dat ik het smartboard eens heb kunnen uittesten voor ik aan de echte stage begin. Door er vaak mee te werken en te oefenen kan je volgens mij snel mee aan de slag.
En leuke en erg leerrijke ervaring!

Geen opmerkingen: