woensdag 1 april 2009

Reactie op een gelezen blogberichtje

Ik had reeds gehoord van Katrien De Bruyne wat haar onderwerp was voor haar innoverend project maar ik wist niet goed wat ze hierrond moest uitwerken.
Binnenkort sta ik zelf in het 6de leerjaar en de onderwerpen die hier aangebracht worden lijken me echt heel interessant om eens rond te werken.

Het stappenplan dat ze gebruikt om filmpjes te monteren is zeer gestructureerd, de leerlingen kunnen hier gemakkelijk zelfstandig mee werken ook al is dit niet zo een gemakkelijk onderwerp.

Door gebruik te maken van deze screencasts kunnen leerlingen gemakkelijk en met genoeg uitleg leren werken met het programma "Windows Moviemaker". Om dit programma uit te leggen vind ik het nuttig om te werken met screencasts omdat de meeste leerlingen dit totaal niet kennen en bepaalde handelingen die je kan uitvoeren met dit programma toch niet meteen duidelijk zijn wanneer je hiermee begint.

Katrien heeft alles duidelijk en vrij traag ingesproken zodat de leerlinge goed kunnen meevolgen wat ik ook wel positief vind.

Wanneer ik de kans zou krijgen om te werken met media in het 6de leerjaar lijkt het me erg handig om gebruik te maken van deze screencasts.

Geen opmerkingen: