woensdag 13 mei 2009

Webquest ontdekkingsreizen

Ik heb tijdens mijn stage van het 6de leerjaar een webquest uitgevoerd rond mijn thema van wereldoriëntatie "Ga je mee op ontdekkingsreis?".
Deze webquest was een kennismaking met de verschillende ontdekkingsreizigers die besproken werden in mijn lessen.

De leerlingen kregen in het begin van de les een kaartje met daarop de naam van een ontdekkingsreiziger. Ze mochten per twee werken aan deze activiteit.
Daarna mochten ze aan de computers gaan zitten en zelfstandig aan de opdracht werken.

De leerlingen hebben heel goed gewerkt aan deze opdracht en konden elkaar helpen wanneer ze iets niet wisten. Ze zochten informatie op via de gegeven websites. Elk groepje vond de nodige informatie over zijn ontdekkingsreiziger. Ze werkten actief mee en wilden echt een mooie identiteitskaart afgeven.
Het was een geslaagde kennismaking met de ontdekkingsreizigers!

Hierbij de link naar mijn webquest.



Enkele resultaten:




Geen opmerkingen: